Jag blir aldrig din bitch, Reinfeldt!

Trotsbloggen

Här bestämmer jag-crop

Natten mellan den 30 juni och den 1 juli förändrades jag. Utan att själv kunna stoppa det gick jag över en gräns och förvandlades i ett snäpp från ansvarsfull och respekterad samhällsmedborgare till en tärande, suspekt och ljusskygg individ. Jag blev arbetslös.

Vid tolvslaget stod jag framför spegeln och väntade på att med egna ögon få se någon form av yttre manifestation som tecken på detta, horn som växte ut, spetsigare hörntänder eller en bockfot som började skrapa mot golvet. Men ingenting hände, faktiskt ingenting alls. Det tyckte jag var väldigt konstigt, för ser jag mig nu med samhällets ögon verkar allt ha förändrats. För helt plötsligt, efter ganska exakt trettio år av förvärvsarbete, ifrågasätts på största allvar min vilja att vara med och bidra till mitt lands välfärd. Från högsta ort möts jag av attityden att jag skulle vara en smitare, ja närapå kriminell.

Statistiken säger att arbetslösheten i…

View original post 407 more words

Leave a Reply

