Mina svar på enkäten från Naturskyddsföreningen

Christian Engström, Pirat

Naturskyddsföreningen har publicerat en enkät om vad de olika partiernas toppkandidater i EU-valet i maj tycker i olika miljöfrågor . Så långt är allting väl.

Men de har inte tagit med Piratpartiets svar, trots att jag ser i min mejlklient att jag skickade dem den 29 mars. Istället påstår de att Piratpartiet skulle ha avböjt att svara, men jag förstår inte vad de baserar det på. Min assistent i Bryssel har varit i kontakt med Naturskyddsföreningens kontaktperson flera gånger, och jag har tackat ja till att delta i en debatt som Naturskyddsföreningen ordnar den 8 maj.

Men av någon anledning har de inte tagit med svaren som jag skickat dem bland dem som de publicerar. Jag publicerar därför mina svar på Naturskyddsföreningens frågor här:


Vad heter du?

Christian Engström

Vilket politiskt parti tillhör du?

Piratpartiet.

Vilken europeisk partigrupp kommer du att tillhöra om du blir vald?

Piratpartiet kommer tillhöra…

View original post 1,141 more words

Leave a Reply

