Rösta nu om vem som ska toppa Piratpartiets EU-lista

Christian Engström, Pirat

Nu börjar voteringarna på Piratpartiets medlemsmöte som pågår nu på nätet. Det är många sakfrågor och personval som ska avgöras, men jag ser av naturliga skäl en som speciellt viktig: fastställandet av Piratpartiets lista i EU-valet nästa vår.

Nu avgörs det EU-listan ska toppas av mig eller Amelia Andersdotter (eller Mattias Bjärnemalm, som också toppar ett av förslagen).

Den första omröstningen pågår nu, från måndag 4 november kl 00.01 till onsdag 6 november kl 20.00. Den består av fyra delomröstningar som man ska rösta i samtliga.

Gör så här om du vill rösta på mig som första namn på EU-listan:
Gå till voteringen om EU-listan (Motion C01)

  1. Markera den första listan där mitt namn toppar (Yrkande C01-Y04), och klicka “Rösta
  2. Markera den andra listan (i andra avdelningen) där mitt namn toppar (Yrkande C01-Y03), och klicka “Rösta”
  3. Markera den tredje listan där mitt namn toppar (Yrkande C01-Y06), och…

View original post 116 more words

Leave a Reply

