USA:s nya delstater – Frankrike, Spanien, Portugal och Italien. Och Sverige? Yes, m’am!

Peter Harold - Skrivarens blogg

Bästa läsare!

Statskupp i Egypten och kidnappning av presidentflyg i Europa. Jag kan inte vända ryggen till förrän planeten svämmar över av bloggämnen som ligger mig nära och varmt om hjärtat.

Om Egypten vet jag inte mer än vad SR velat låta mig veta. Eller ens det för den delen. Jag anser inte den radiokanalen vara tillförlitlig när det gäller helhetsbilden av det landet (eller något annat land på Tellus). Oftast när det händer någonting ute i världen av detta slag så resonerar man mellan studion här hemma och utrikesreportern om hur bra allt skall bli i statskuppslandet sen när detta öppnar för krafter som är mer lika de svenska socialdemokraterna, bla, bla, bla…

Om det inte varit för de vackra pyramiderna skulle jag ha föreslagit att Egypten delades upp i två hälfter, en parkeringsplats och ett sandtag.

Den andra nyheten i mediebruset handlade om det tekniska mankemang som flygtrafikledningen…

View original post 1,937 more words

Leave a Reply

