“En reformerad upphovsrätt” till riksdagens ledamöter

Christian Engström, Pirat

Nu har jag levererat 349 exemplar av boken “En reformerad upphovsrätt” till riksdagen, för vidare distribution till alla ledamöter. Boken är skriven av Piratpartiets grundare Rick Falkvinge och mig, och handlar om hur Piratpartiet vill reformera upphovsrätten och göra fildelning lagligt.

Jag skickade med det här följebrevet till riksdagsledamöterna:

Kära kollega,

Legaliserad fildelning, kortare skyddstider och vettigare regler för sampling, citat och parodier.

Det är huvuddragen i Piratpartiets förslag till reformerad upphovsrätt, som den Gröna gruppen i EU-parlamentet också har antagit som sin officiella linje.

Den här boken förklarar vad det är vi vill göra, varför det är viktigt, och hur reformen kommer att gynna både konsumenter, artister och samhället i stort.

Jag hoppas du tycker boken är intressant, och jag svarar gärna på frågor och kommentarer.

Sharing is caring!

Christian Engström
Europaparlamentariker för Piratpartiet

Om du också vill läsa boken kan du ladda ner den här, eller beställa…

View original post 213 more words

Leave a Reply

