Jag kandiderar till Ung Pirats styrelse! II: jag, historien och framtiden

Calandrellas blogg

Jag kandiderar till Ung Pirats förbundsstyrelse! Därför tänkte jag i en serie inlägg fram till förbundskongressen 5-7 april, då de medlemsvalda kongressombuden får rösta på förslagen till styrelse, berätta lite mer om mig och hur jag ser på Ung Pirat. Alla frågor, medhåll och mothugg mottages tacksamt! Nu blev jag sjuk, så det här blir det andra och sista inlägget.

Detta inlägg handlar om min bakgrund, kompetens och organisatoriska vision.

En pirat blir till

Fler och fler vägrar acceptera maktlösheten gentemot politikerna, utan pratar om hopp. En av dem är 13-åriga Calandrella som seglat upp som en stjärnbloggare på sistone. 

Rick Falkvinge

Nyårsafton 2008. I några veckors tid har jag bloggat politiskt. Mitt första stora genomslag i Piratpartiet sker denna kväll, då jag skriver “Det finns hopp – men ändock en känsla av maktlöshet”, en klagan över min brist på rösträtt. Piratpartiets grundare, Rick…

View original post 1,917 more words

Leave a Reply

