Mycket bra tal och återigen tack ! Kul att filmningen blev lyckat !

Christian Engström, Pirat

Igår demonstrerade vi för Piratpartiet på Medborgarplatsen i Stockholm, med anledning av att Rättighetsalliansen (f.d. Antipiratbyrån) har skickat ett juridiskt hotbrev till Piratpartiet.

Jag talade vid demonstrationen, och det här är vad jag sa:

När jag kom hem från Bryssel till familjen i torsdags — jag har en fru och en son som är 12, han fyller 13 om någon vecka — då ville de veta:

– Hur är det nu med det här hotbrevet som har kommit från Rättighetsalliansen, kan det bli så att vi måste flytta ifrån huset och blir av med allting?

Då svarade jag:

– Nej, det tror jag inte. Vi kommer sköta det här på ett sätt så att det inte blir så. Bland annat är det så att som Europaparlamentariker har just jag personligen parlamentarisk immunitet.

Det är någonting som finns för att skydda folkvalda representanter mot övergrepp i respektive medlemsland. Det var någonting…

View original post 2,089 more words

Leave a Reply

