Certatio

Metro och IDG rapporterar att The Pirate Bay planerar att stämma den finska antipiratbyrån CIAPC, och när jag läser varför tvingas jag dubbelkolla i min kalender. Jag är nämligen helt säker på att det inte är 1:a april idag, men det finns indikationer på att jag kan ha fel…

Anledningen till att The Pirate Bay vill ta till legala åtgärder är nämligen att CIAPC olovligen har rippat piraternas site-design och logga för att skapa en fejkad site, där besökarna dirigeras till lagliga nedladdningsalternativ.

Ja, du läste rätt.

Visserligen misstänker jag att det kan förekomma något slags “dubbelironi” från piraternas sida, eftersom en talesman för organisationen yttrade följande om det hela:

– Vi är mycket upprörda över det här beteendet. Människor måste veta vad som är rätt och vad som är fel. Att stjäla material på det här sättet är ett hot mot världsekonomin.

Tja, vad tror ni? Är de bara jäkligt…

View original post 20 more words

Leave a Reply

