Gott Nytt År till alla som försvarar yttrandefriheten och motarbetar censuren.

Christian Engström, Pirat

Kristina Svartholm är mamma till Gottfrid Svartholm-Warg, som även är känd som Anakata och en av grundarna till The Pirate Bay. Här är ett gästblogginlägg av henne.

Kristina skriver:

Varför är man så tyst om Pirate Bays roll som kulturförmedlare?

Under de senaste tre månaderna har jag fått ta emot hundratals och åter hundratals mejl från människor runt om i världen som velat sända en hälsning till min son, Gottfrid Svartholm Warg, en av grundarna till Pirate Bay.

De här mejlen ger en annan bild än den gängse av vad Pirate Bays verksamhet innebär. De kommer från alla slags människor. Häromdagen fick jag t ex följande från en man i Kanada (min översättning):

”Jag är musiker. Jag arbetar hårt för att skapa min musik och fastän jag varken är rik eller berömd gör det mig väldigt lycklig att kunna dela med mig av min musik. Meningen med berättelser, sånger…

View original post 479 more words

Leave a Reply

