Full Mental Straightjacket

Idag hade jag en kort tweetkonversation med YB Eskilstuna som är ett konto som sköts av poliserna David och Jonathan från Eskilstuna, jag förmodar att det var David jag twittrade med eftersom han avslutade flera tweets med /D. 😉

När ni läser den här texten vill jag att ni håller en sak i åtanke: Den här texten kommer inte vara objektiv eller rättvis, för folks uppfattning av vad “polisen” står för är varken objektiv eller rättvis. Jag försöker inte “bestialisera” eller skuldbelägga polisen, jag försöker bara peka på varför många (rätt eller orätt) har tappat förtroende för polis- och/eller rättsväsendet.

Det började med att David twittrade:

Ni som “varnar” medtrafikanter för poliskontroll, tänk på att rattfyllerister, narkomaner, körkortslösa, efterlysta mfl kör bil. Värt? /D

Principiellt håller jag med.Samtidigt finns det ofta en orsak till att folk är “olydiga” vilket jag försökte belysa genom att vända på Davids tweet:

View original post 2,198 more words

Leave a Reply

